afvallen

Snel afvallen door middel van wielrennen

wielrennen

 

Naast het recreatief wielrennen, dat vooral een aangenaam tijdverdrijf is, kun je ook afvallen door wielrennen. Er zijn dan ook een aantal zaken waarbij je rekening kunt houden. Op die manier combineer je een goed afvalschema met het wielrennen. Wielrennen kan dat ook uitkomst bieden bij het verliezen van buikvet.

Snel afvallen

Om snel af te kunnen vallen door te wielrennen zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Dit gaat voornamelijk over de voeding tijdens en na het wielrennen. Ook het tijdstip en de manier van wielrennen kan van belang zijn om snel af te kunnen vallen.

Zo is het verstandig om alleen energie voeding te nemen op de juiste momenten. Er zijn een groot aantal gels en energierepen op de markt die een grote hoeveelheid energie bevatten die extra snel door je lichaam worden opgenomen. Een grote energiebron is erg belangrijk op het moment dat je moet presteren. Echter is het voor een training van minder groot belang. Dergelijke energierepen en gels bevatten vaak dan ook te veel energie voor een training. Het is dan ook aan te raden om tijdens een training een banaan te eten. Hierdoor krijg je ook meer energie binnen, echter vele malen minder dan van de repen. Andere manieren om energie binnen te krijgen tijdens het trainen is het drinken van energiedranken. Een handige manier om energie binnen te krijgen, maar niet al te veel, is door de energiedrank te verdunnen met water.

Ook kun je alleen water drinken tijdens de training.

Na de training

Na een wielren training kan het verstandig zijn om niet gelijk te eten. Voor het herstellen van je spieren is dit niet altijd even goed. Echter helpt dit wel bij het snel afvallen. Wel kun je fruit, zoals een banaan, eten na de training. Hiermee verdwijnt de grootste trek. Ongeveer anderhalf uur na de training kun je dan een gezonde maaltijd nuttigen. Hierdoor beginnen ook je spieren weer te herstellen. Door niet gelijk te eten spreek je ook je extra vet en energie voorraden aan. Dit helpt bij het afvallen.

Het is aan te raden om eens een ochtend training te maken. Hierbij is het van belang om niet langer dan een uur te wielrennen voor je ontbijt. Hierdoor spreek je gelijk al je reserves aan tijdens de ochtend training. Na een ochtend training is het wel verstandig om gelijk te eten. Dit komt voornamelijk doordat je dan al lange tijd niets hebt gegeten. Zo kun je gelijk een goed ontbijt nuttigen en al je voorraden weer aanvullen.

Je kunt ook variƫren in de manier van trainen, hierdoor stimuleer je het afvallen door niet iedere keer dezelfde trainingsvorm te herhalen. Zo kun je kiezen voor een internval training waarbij je een hoge hartslag hanteert. Een andere manier is om een lange duurtraining te ondergaan. Hierbij zit je voor lange tijd in een vet verbrandingszone, waardoor je sneller afvalt.

Het kan ook verstandig zijn om juist een keer rust te nemen. Hierdoor stel je je lichaam weer in staat om sneller te herstellen. Daarnaast werkt de training ook door nadat je van de fiets bent afgestapt. Het kan dan ook handig zijn om eens een dag rust te nemen. Hierdoor kun je een training later weer extra veel inspanning leveren.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *