Doping

Dosering van steroidenAlle populaire steroïden die tegenwoordig te koop zijn hebben een eigen unieke dosering. Deze dosering kan variëren afhankelijk of je de steroïden injecteert of ze oraal gebruikt. Als je steroïden online of elders wilt kopen, houd er rekening met het feit dat je op zoek zal moeten gaan op steroïde forums en andere plaatsen. Te veel steroïden gebruiken kan significante bijwerkingen veroorzaken, te weinig kunnen de gunstige effecten van steroïden wegblijven. Wanneer je kiest voor een bepaalde samenstelling moet je, gebaseerd op de leveringsmethode, onderzoek doen naar de juiste dosering. Zorg, bovendien, dat je de tijd neemt om veilige steroïden stacks te ontdekken en veilige cycli om je algehele gezondheid te beschermen.

Anabole steroïden zijn niet voor iedereen. Wie met bepaalde gezondheidsproblemen te kampen heeft of met geestelijke stoornissen, moet ze absoluut niet gebruiken en zich richten op legale steroïden alternatieven. Gebruik deze producten vooral niet, als je hoge bloeddruk hebt, hoog cholesterol, een hartaandoening, leverproblemen, nierproblemen of diabetes. Onthoud verder dat niets op deze pagina als vervanger mag worden gezien van professioneel medisch advies.

Bijwerkingen van steroïden

De bijwerkingen van anabole steroïden variëren van samenstelling tot samenstelling en van persoon tot persoon. Sommige mensen vinden, bijvoorbeeld, de Deca steroïde irritant, anderen vinden het stimulerend voor hun stemming. Toch veroorzaken anabole steroïden, over het algemeen, de volgende bijwerkingen:

  • Vette huid en acne
  • Waterretentie en een opgeblazen gevoel
  • Haarverlies, mannelijke kaalheid
  • Hartproblemen (hartziekte, beroertes, arteriële ziekte)
  • Stemmingswisselingen, agressie, depressie, prikkelbaarheid
  • Hoge niveaus van cholesterol en lipiden
  • Verminderde of geen sperma
  • Hoge bloeddruk
  • Inkrimping van de testikels
  • Borstvorming bij mannen (gynaecomastie)
  • Onvruchtbaarheid
  • Onregelmatige menstruatie
  • Vermannelijking bij vrouwen
  • Steroïden injecteren kan bijwerkingen veroorzaken op de injectieplaats, zoals jeuk, roodheid, pijn en zwellingen.

Verschillende anabole steroïden zorgen voor verschillende bijwerkingen en in verschillende mate. Er is maar een goede manier om deze bijwerkingen te verminderen. Het houdt in dat je je gekozen steroïde goed onderzoekt om te weten welke supplementen of stacks, als nodig, je kunnen helpen om de schadelijke bijwerkingen tegen te gaan. Bovendien, zich aan de aanbevolen dosering en cyclus lengte houden is ook een goede manier om de effecten van anabole steroïden te verminderen.

Steroïden post cyclus therapie

Het vermogen van je lichaam om zelf testosteron te produceren, wordt onderdrukt door het gebruik van anabole steroïden. Omdat deze steroïden dezelfde receptoren vullen als het natuurlijk testosteron, wordt het lichaam misleid tot denken dat er voldoende hormoon aanwezig is. Hierdoor zullen je testikels geen testosteron meer produceren en je gaat dingen ervaren zoals ingekrompen testikels en gebrek aan libido. Dit kan nog duidelijker worden als je steroïde cyclus beëindigd is, wanneer alle stoffen je systeem verlaten. Een post cyclus therapie (PCT) werkt deze symptomen tegen, om je herstel comfortabeler te maken. PCT heb je alleen nodig als je 12 weken lang geen steroïden gaat gebruiken en geen prestatie verhogende supplementen.

Een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator) zoals Nolvadex of Clomid is voldoende therapie van de meeste mensen. Anderen nemen ook hCG (human chorionic gonadotropin) erbij. Als vuistregel is hCG alleen nodig na een lange steroïden cyclus of na een zeer hoge dosering van steroïden.

Afvallen

Vrouwelijke wielrenner

Naast het recreatief wielrennen, dat vooral een aangenaam tijdverdrijf is, kun je ook afvallen door wielrennen. Er zijn dan ook een aantal zaken waarbij je rekening kunt houden. Op die manier combineer je een goed afvalschema met het wielrennen. Wielrennen kan dat ook uitkomst bieden bij het verliezen van buikvet.

Snel afvallen

Om snel af te kunnen vallen door te wielrennen zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Dit gaat voornamelijk over de voeding tijdens en na het wielrennen. Ook het tijdstip en de manier van wielrennen kan van belang zijn om snel af te kunnen vallen.

Zo is het verstandig om alleen energie voeding te nemen op de juiste momenten. Er zijn een groot aantal gels en energierepen op de markt die een grote hoeveelheid energie bevatten die extra snel door je lichaam worden opgenomen. Een grote energiebron is erg belangrijk op het moment dat je moet presteren. Echter is het voor een training van minder groot belang. Dergelijke energierepen en gels bevatten vaak dan ook te veel energie voor een training. Het is dan ook aan te raden om tijdens een training een banaan te eten. Hierdoor krijg je ook meer energie binnen, echter vele malen minder dan van de repen. Andere manieren om energie binnen te krijgen tijdens het trainen is het drinken van energiedranken. Een handige manier om energie binnen te krijgen, maar niet al te veel, is door de energiedrank te verdunnen met water.

Ook kun je alleen water drinken tijdens de training.

Na de training

Na een wielren training kan het verstandig zijn om niet gelijk te eten. Voor het herstellen van je spieren is dit niet altijd even goed. Echter helpt dit wel bij het snel afvallen. Wel kun je fruit, zoals een banaan, eten na de training. Hiermee verdwijnt de grootste trek. Ongeveer anderhalf uur na de training kun je dan een gezonde maaltijd nuttigen. Hierdoor beginnen ook je spieren weer te herstellen. Door niet gelijk te eten spreek je ook je extra vet en energie voorraden aan. Dit helpt bij het afvallen.

Het is aan te raden om eens een ochtend training te maken. Hierbij is het van belang om niet langer dan een uur te wielrennen voor je ontbijt. Hierdoor spreek je gelijk al je reserves aan tijdens de ochtend training. Na een ochtend training is het wel verstandig om gelijk te eten. Dit komt voornamelijk doordat je dan al lange tijd niets hebt gegeten. Zo kun je gelijk een goed ontbijt nuttigen en al je voorraden weer aanvullen.

Je kunt ook variëren in de manier van trainen, hierdoor stimuleer je het afvallen door niet iedere keer dezelfde trainingsvorm te herhalen. Zo kun je kiezen voor een internval training waarbij je een hoge hartslag hanteert. Een andere manier is om een lange duurtraining te ondergaan. Hierbij zit je voor lange tijd in een vet verbrandingszone, waardoor je sneller afvalt.

Het kan ook verstandig zijn om juist een keer rust te nemen. Hierdoor stel je je lichaam weer in staat om sneller te herstellen. Daarnaast werkt de training ook door nadat je van de fiets bent afgestapt. Het kan dan ook handig zijn om eens een dag rust te nemen. Hierdoor kun je een training later weer extra veel inspanning leveren.